Bolehkah Anda Jadi Satu Untukku

Tentang Puisi

Saya menulis puisi ini untuk seorang wanita yang telah di sakiti oleh orang lain.                                    dan ditinggalkan setelah hatinya hancur berkecai.                                                                                             Kemudian seorang lagi datang membawa keajaiban cinta yang                                                                     sangup membersikan noda yang ada pada dirinya.                                                                                             Dia melakukannya kerana dia fikir wanita ini layak untuk itu.

 

 

Bolehkah anda Jadi Milikku

oleh Mymalaysblog’s blog

 

Bolehkah anda menjadi satu untukku?
Bolehkah anda saya temukan?
Mungkinkah, setelah sekian lama,
Takdir mengirim mu untuku? 

Bolehkah anda menjadi satu untukku,
Akan Yang pertama untuk membantu saya lupa,
akan orang yang memapatahkan hati , jiwa  dan raga ku,
Orang yang menghantui masa silam ku,yang belum punah?

Kau mengkatakan padaku bahawa aku cantik,
Sesuatu yang saya tidak pernah dengar sebelum mu,
Tapi satu masih tinggal di sini dalam fikiran ku,
Yang tidak boleh meluangkan kata yang baik buat mu.

Ini akan sukar untuk  ku melupakannya,
Dan menyambung  hati yang berkecai yang  si dia telah tinggalkan,
Bolehkah anda menjadi salah satu untuk mengajar
Bagaimana bercinta lagi dan melupai masa silam ku?

Bolehkah anda menjadi salah satu yang akan datang,
Dan memperbaiki hati saya yang telah patah?
Adakah anda bersedia untuk menyusun,
Apa yang dipecahkan oleh cinta yang kejam?

Ini tidak akan menjadi pekerjaan yang mudah,                                                                                              anda akan  melihat jalan lama  hidup saya yang kasar,
Dan hati yang pernah begitu lembut,
Sekarang tertutup, terkunci, dan tangguh

Tapi aku bisa merasakan hatiku terbuka lagi,
Membuka pintu hati untuk  mu,
Masuk di hati ini, dan membuka cinta saya kembali,
Benar itukah  yang harus anda lakukan?

Saya ingin  menyatakan satu hal kecil pada mu,
Sebelum memelukku dan meninggalkan ku,
Jadilah lembut dan baik padaku
Aku bosan dengan, selalu patah hati.

~ oleh myownideasblog di 26 Disember 2010.

Tinggalkan Jawapan

 
